war is over

Julafton
Min kusin kom trots allt! Det trodde jag inte eftersom att han kom på kvällen innan julafton.
Hans bror firade jul i ö-vik vilket var lite tråkigt.
Men morfar, hans fru och hennes son kom i alla fall. Jag tycker det är skönt om de inte är för mycket folk, så den här gånge tyckte jag att de blev lagomt mycket!

Dagen började med att alla skulle obligatoriskt åka 2.5km längdskidor. Och det var meningen att vi skulle tävla för att morsan hade delat upp alla i två lag som sedan också skulle tävla i andra lekar. Såsom glöggsmakargissningstävling :P
frågesport o.s.v. Men det blev ingen tävling i skidor för vi visste inte hur vi skulle lägga upp det.
Efter 2.5km spåret så åkte hälften hem. Jag, Fredrik, Tobias och farsan åkte ett varv till fast 5km. Så jag åkte totalt 7.5km!

Aja resten av kvällen är bara drygt att skriva om, men vi satt ute vid en brasa, käkade mat, lekte lekar och sånt. Vårat lag förlorade :(

Jag fick två presenter i år, och jag trodde aldrig att jag skulle få vidvinkelsobjektivet! Men det gjrode jag och jag är asnöjd.
Men vi får väl se sen hur mycket pengar mamma och pappa kommer begära av mig, för dem kommer inte bjuppa på den.
Här är en provsmak av objektivet.



Riktigt nöjd kille.


Aja här kommer lite andra bilder från julafton.






Sådär ja..
På första bilden är det min morsa, och morfar.
Andra bilden är det Fredrik och Totte
Tredje bilden är det Tobias, farsa och Ann.
Fjärde är det nästan hela gänget :P
Och sista är ett kort som visar hur mycket utrymme man får!

goknul

Kommentarer
Postat av: Julia

Koolt objektiv, nu är du glad kille förstår jag ;)

2008-12-25 @ 15:17:07
URL: http://juliaeatworld.blogg.se/
Postat av: niklas

fina bilder

2008-12-29 @ 22:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0