competition.

Idag börjar våran tävling, och den avslutas som sju dagar!

Medtävlande är...

Och jag.

Tyvärr hade jag ingen bild på oss alla fyra samtidigt!

Tävlingen går ut på att man inte får använda tre olika ord i en fråga eller i ett svar. Och nu kan jag inte säga dem tre orden man inte får säga för annars får någon av medspelarna poäng!

Om jag nu råkar säga ordet i en fråga eller i ett svar, så måste någon av dem tre tävlande säga kuken! För då får dem ett poäng.
Det är svårt att förklara, särskilt när jag inte får skriva orden som man inte får säga i tävlingen.
Det finns även regler i tävlingen, men dem är inte allt för viktig att tas med eftersom att tävlingen har börjat, inga fler får vara med fören nästa vecka tävlingen avslutas!

Tack för mig

photo-otohp

Idag var vi med Produktutveckling klassen i Sundsvall för en undervisning och förberedelse för "Design Open" tävlingen för i år. Och det går väl inte riktigt att sammanfatta själva uppgiften men, man kan väl säga att man ska komma på ett sätt att sälja varor i butiker som gör att vi människor i samhället slänger mindre mat, för i dagens läge slänger vi 1/3 del av all mat!
Uppgiften låter inte alls för svår eller jobbig, det krävs bara mycket tid och jobb på det. Men det kan lätt vara värt det om man vinner tävlingen, för då får man 25 000 SEK till klassen. Och det är ungefär 1 000 SEK var direkt i fickan.
Jaja vi får se hur det går!
Våran coach för klassen verkar störtskön, dessutom från Göteborg, vilket vi gillar! Han gillar att vi skämtar och han skämtar gärna själv, han är ung och smart och jag hoppas vi vinner också :)
HÅLL TUMMARNA FÖR OSS!

Ingen god mat, kall kyckling och potatissallad med sur apelsin festis :(

Fint väder, det har man inte sett på länge!

Sen sov vi hela vägen hem :)

Senare samma dag så åkte jag och johan på en fotosväng :) och tog lite kort :) här kommer några.

Avslutar med en bild på frösön :)

Kommentera gärna vad ni tycker om bilderna!
Måste fan lära mig photohopa snart också :@

Godnatt<3
tänker på dig.

Hey Jude, don't make it bad

Inte mycket att säga, bara en massa tankar....

Morsan fyllde 50 år för ca: 1½ vecka sedan och hon firade det med att åka till Italien med pappa, morfar och hans fru (inte mormor, dem är skilda)

Först var dem i Rom.

En begravd påve, ser helfejkat ut! Men faktiskt en riktig människa!

Sen var dem i Positano (Fast bilderna hör inte ihop med städerna)

Sådär ja :)

Comedy inc. suger i alla fall!

hejrå

await

Jag har nog aldrig sett så mycket på så kort tid!

Cyklade hem från Julia idag och så påvägen hem så fick jag syn på en fågel (skata) som inte hade några vingar! Så den skutta omkrin på gräsmattan och kunde inte flyga, man kan ju undra vad det är för djurplågare som håller på, på detta viset.
När jag cyklar tio meter till så ser jag en bil som någon har repat. Det var en stor fet repa runt hela bilen, alla dörrar, motorhuven och bagageluckan.
Ja det var allt, men de kändes som olycksdrabbade gatan!

weeeeei!

Nu är jag nöjd! för nu har jag kommit in på Ensamble A !! Trodde aldrig jag skulle få det eftersom att jag bara har fått 1 av 6 val sedan innan typ.
Simon och Viktor fick också ensamble :)

9/11

Jaa idag är det 7 år sedan world trade center blev terrorist attackerat, fan vad tiden går!
Elias länkade mig en jääätte läskig lista på sammanhang till attacken.
t ex. 9/11 har samma siffror som nödnumret 911, och så var det en rad på minst 20 saker till, komplicerade saker också.

Sen var vi i Rätan i 3 dygn, fyfan vad jävla tråkigt det var.
Det första man fick se när man kom dit var.
Stubbar (man hugger ved på), vedhus,dass, kojjor, tält, smedhus, ugnar, en bäck/å och en jävla massa skog.
Det första man tänkte var. Fan vad jag vill hem. Sen skulle vi vara där i hela 3 dagar!
Vi fick lära oss mycket, hur man gör järn och olika ord som används under tillverkningen. En del saker var intressant och andra roligt att pröva på. Men annars var allt annat bara skit. Vi hade inte så bra väder, det småregna ibland, annars var det bara kallt och höstväder vilket vi inte gillar!
Det var fan hur jävla god mat som helst!
Första dagen till lunch fick vi pytt i panna med rödbetor, till middag fick vi mango chutney kyckling med ris.
Andra dagen till lunch fick vi hamburgare 150g (jag åt 2 st =)) till middag fick vi wok, MUMS, efterätt nybryggd mjukglass med noisett (?) och choklad sås!
Sista dagen fick vi lasagne till lunch. Varje måltid fick vi sallad och 3 olika safter, päron, äpple och lingon tror jag det var.
Och vi fick frukost, oboy, kaffe, te, juice, fil, mussli, mackor, ost, skinka, salami, smör och gud vet allt :)
Håkan var roligast på hela resan:)
Att sova i tält hatar jag :( elden slockna efter att alla hade somnat, så det blev skit kallt. Fast jag frös bara om tårna och ansiktet.
Annars i stugan (kojja) var det faktiskt varmt hela natten och där sov man jävligt bra!
Jag hade huvudverk andra dagen, det var inte speciellt roligt :(

newold

Skön klass man har/haft!
Älskar klassen jag går i nu, den är så jävla skön. Man har så jävla roligt hela tiden.

Och faktiskt så saknar jag den gamla klassen och några få lärare!

Lite bilder :)

Ge mig Ensamble! Håll tummarna för mig please!
Jag vill spela med Simon, och spela RHCP :(

Godnatt sovgott

Colorful

What is your favorite color, wich one makes you feel better?

Inte mycket att säga, vill bara att saker ska bli bättre. Särskilt skolan, att jag slipper biologi A, annars vette fan vad jag ska göra.

Jag har funderat över en sak.
Det finns väl olika sätt att vara flygrädd på, som t ex Fobi, att man inte litar på "flygande objekt", eller att man kanske inte litar på piloten o.s.v. Hur som helst.
Dem som ÄR flygrädd är väl oftast rädd för att dö, men varför är dem inte rädd för att åka bil? Man möter ju trafik hela tiden, man vet inte vem man möter, fyllekörare. Alltså risken måste ju vara större för att dö i bilolycka än flygolycka?
Aja jag vet inte, men de kanske finns en förklaring, men det är såhär jag tror om saken i alla fall!