Ett trafikljus

Idag klev jag upp tidigt, vi skulle fara iväg 08:30 till Gotland.

I början satt jag bara, och glodde efter vägen, sedan försökte jag sova. Hela vägen till Gävle lyssnade jag på beatles och Ted Gärdestad. I Gävle stannade vi på en restaurang som hette gävlebro. Jag har nog aldrig sett mesigare barnportion till två vuxna män som har åkt bil i flera timmar och förväntar sig mycket och god mat. Det va ju inte värt 75kr exk. dricka, jag blev inte ens mätt.
När vi hade passerat Stockholm och strax innan Nynäshamn så stötte vi på ett trafikljus, det ända på hela vägen till Gotland.

När vi kom till Nynäshamn åt vi 150g hamburgare för att på den säkra sidan bli mätt, men istället så var det inte gott. Köttet var blekt, hamburgaren var torr och smakade ingenting. Jag är inte rasist men jag tänker nog aldrig mer äta en hamburgare eller liknande där de jobbar svartskallar.

1 timme kö innan vi kom på båten med våran bil och släp, som säkert vägde mer än 600kg med matierial
 Mer än tre timmar restid på båten, då jag spendera den mesta tiden på att lyssna på beatles.

Vi kom tillslut iland i alla fall och vi släppte av vagnen hos morfar som bor ett par kilometer ifrån Visby.

Sedan kom vi äntligen hem till vårat hus. Det hade verkligen hänt mycket sedan jag va där sist (1 år). Dem har byggt en gäststuga på gården, byggt ut huset, renoverat badrum och fixat en lägenhet i källaren. Men de är långt ifrån klart, men de är därför jag och pappa är här. Vi ska spendera hela veckan på att renovera. Vi ska lägga golv, måla tak och väggar, sätta ihop möbler och göra en fasad på gården.
Vi ska börja imorgon, de är inget jag ser fram emot men vadå, pengar rullar in!


22 Juni,
Det är idag som Ted Gärdestad tog livet av sig genom att hoppa framför ett tåg. Varför han gjorde de vet man inte. Jag önskar att han levde så man kunde få höra mer av han musik som aldrig kom ut, och kunna se honom live. Det är nog fler än jag som vill det.
Men vi får nöja oss med det han gjorde, det lilla han gjorde var underbart bra!



Ted Gärdestad

Född 18 februari 1956 i Sollentuna, självmord den 22 juni 1997.


-Men han förstod ändå Teds anledning till varför han begick självmord. Ted var för deprimerad att skriva musik, det som betydde mest för honom. Därför blev ångesten så stark så att han inte orkade leva längre. Utan tog sitt unga liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0