The Beatles

Jaa, vilken artist hade gjort livet lättare om inte Beatles?
Beatles gör allt lättare

För dem som är lika galen som mig i beatles borde se filmen Across the Universe. Det är en riktigt bra film som man nästan kan se hur många gånger som helst.
Det är en musikalfilm som är ca: 2 timmar lång och fylld med bara beatles låtar, underbart!
Efter att jag såg filmen så började jag tänka mycket runt om beatles, filmen verkade vara så upplagd efter deras liv. Många namn förekommer i olika beatles låtar som. "Hey Jude", "Lucy in the sky", "Dear Prudence" och jag kan nämna minst 4 st låtar till. De olika karaktärerna i filmen har dessa namn och kanske var vänner till de olika bandmedlemmarna. Fast ingen i beatles nämns i filmen (Paul, John, George, Richard eller "Ringo Starr")
Det finns även andra småsaker i filmen som man inte tänker på som kan kopplas till beatles, såsom låttexter och hur dem hade på den tiden innan dem slog igenom med musiken.
Jag önskar att jag visste mer om beatles, men de finns inte så många källor och böcker om just den informationen jag är ute efter.
Jag tänker leta vidare i alla fall, annars får jag filosofera om saken.

Och aldrig slutar man att lessna på beatles, isåfall är de perioder.
Beatles har också många olika låttexter (oftast om bra/dålig kärlek), och kärlek är ett problem som många har. Men kärlek har jag hört är det bästa sämsta som finns.
Hur som helst så passar oftast någon beatles låt in på sitt problem eller sin situation och när man hittar den låten så fastnar man för den tills problemet är bättre eller borta.
Det är just det som gör beatles så jävla speciel, i alla fall för mig.
Beatles musik lever för alltid och gör alltid livet lättare.



Jag har en hemlig önskan inom det här ämnet också




Is there anybody going to listen to my story
All about the girl who came to stay?
She's the kind of girl you want so much
It makes you sorry
Still you don't regret a single day.
Ah girl! Ffff...Girl!

When I think of all the times I've tried SO HARD to leave her
She will turn to me and start to cry;
And she promises the earth to me
And I believe her
After all this time I don't know why.
Ah, girl! Ffff...Girl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0