9/11

Jaa idag är det 7 år sedan world trade center blev terrorist attackerat, fan vad tiden går!
Elias länkade mig en jääätte läskig lista på sammanhang till attacken.
t ex. 9/11 har samma siffror som nödnumret 911, och så var det en rad på minst 20 saker till, komplicerade saker också.




Sen var vi i Rätan i 3 dygn, fyfan vad jävla tråkigt det var.
Det första man fick se när man kom dit var.
Stubbar (man hugger ved på), vedhus,dass, kojjor, tält, smedhus, ugnar, en bäck/å och en jävla massa skog.
Det första man tänkte var. Fan vad jag vill hem. Sen skulle vi vara där i hela 3 dagar!
Vi fick lära oss mycket, hur man gör järn och olika ord som används under tillverkningen. En del saker var intressant och andra roligt att pröva på. Men annars var allt annat bara skit. Vi hade inte så bra väder, det småregna ibland, annars var det bara kallt och höstväder vilket vi inte gillar!
Det var fan hur jävla god mat som helst!
Första dagen till lunch fick vi pytt i panna med rödbetor, till middag fick vi mango chutney kyckling med ris.
Andra dagen till lunch fick vi hamburgare 150g (jag åt 2 st =)) till middag fick vi wok, MUMS, efterätt nybryggd mjukglass med noisett (?) och choklad sås!
Sista dagen fick vi lasagne till lunch. Varje måltid fick vi sallad och 3 olika safter, päron, äpple och lingon tror jag det var.
Och vi fick frukost, oboy, kaffe, te, juice, fil, mussli, mackor, ost, skinka, salami, smör och gud vet allt :)
Håkan var roligast på hela resan:)
Att sova i tält hatar jag :( elden slockna efter att alla hade somnat, så det blev skit kallt. Fast jag frös bara om tårna och ansiktet.
Annars i stugan (kojja) var det faktiskt varmt hela natten och där sov man jävligt bra!
Jag hade huvudverk andra dagen, det var inte speciellt roligt :(


Kommentarer
Postat av: sanna såklart!

så går det om man väljer produktutveckling, haha:P

2008-09-12 @ 11:46:08
URL: http://sannalinneamaria.blogg.se/
Postat av: emelie

det låter som filmen 23!

2008-09-12 @ 18:07:31
URL: http://eeeems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0